چرا برای لاغر شدن به چربی نیاز داریم؟

اندامهایی که به شکل سیب هستند، بیشتر درگیر مقاومت انسولین میشوند و البته، بیشتر هم به فشار خون بالا، کلسترول بالا، بیماری تخمدان پلیکیستیک، ناباروری و دیابت مبتلا میشوند. آنها کمک می کنند تا محتوای سدیم بالا را از هم جدا کنند. تعداد زیاد می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد. استفاده منظم از آن به تنهایی یا بعنوان چاشنی غذا همه کرم های روده و معده را به راحتی از بین می برد. به منظور کاهش چربیهای خون رعایت نکاتی مانند کاهش مصرف چربی اشباع شده در غذای مصرفی، زدودن کالریهای اضافی، افزایش مصرف فیبرهای غذایی، قطع مصرف الکل، قطع استعمال دخانیات، وجود برنامه منظم ورزشی و مصرف بیشتر ماهی سفید الزامی است.

به این ترتیب نوشیدن آب به مقدار کافی در طول روز و گنجاندن عرق گیاهی زیره و عرق شوید به همراه آب در برنامه غذایی و میانوعدههای غذایی، میتواند علاوه بر پاکسازی بدن از چربیها و مواد زائد به افزایش میزان سوخت و ساز کالریها در بدن نیز کمک کند. از سوی دیگر در سال 1977ميزان مرگ و مير ناشی از بيماری قلبی ،عروقی بازاء هر 100 هزار نفر حدود 390 نفر برای مردان و 275 نفر برای زنان بود که این تعداد در سال 1996 به ترتیب به 190 و 140 نفرکاهش یافت.

یکی از مهمترین دلایلی که می شود به آن استناد کرد خروجی این روش لاغری است که در اروپا و آمریکا در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ به عنوان بهترین روش لاغری از سوی نظر سنجی که مجله new beauty انتخاب شد. این سوپ علاوه بر سوزاندن چربی های اضافی باعث تمیز شدن سیستم گوارشی می شود. این فرآوردهای طبیعی از شیر تازه به محکم شدن عضلات بدن کمک کرده و باعث کم شدن ذخایر چربی در بدن می شوند.

بهتر است از له شدن مواد جلوگیری شود تا ویتامین سبزیجات حفظ شود. البته در نظر داشته باشید که پروتیین گیاهی بهتر از حیوانی است. بله، این که در کدام بخش بدنتان بیشتر چربی ذخیره میکنید، جنبه ژنتیکی دارد، یعنی DNA آن را مشخص میکند. در یک مطالعه کنترل شده، تصادفی و متقاطع، شرکت کنندگان برای دریافت صبحانه حاوی 3 گرم وزن مولکولی بالا (HMW)، 5 گرم با وزن کم مولکولی (LMW)، 3 گرم کاربید LMW که به طور طبیعی در دیواره سلولی غلات وجود دارد و یک رژیم غذایی کنترل، هر کدام به مدت 5 هفته با هم رقابت کردند.

برای بسیاری از مردم دو واژه کلسترول و چربی تفاوت چندانی با هم ندارند و یا حتی یکسان به نظر میرسند. برای نهار و شام هم تا می توانید انواع سبزیجات را بخورید. از این ترکیب سس گونه می توانید در کنار ماهی قزل آلا استفاده کنید. از ریشه زردچوبه به منظور تهیه چای استفاده کنید و چند بار در روز مصرف کنید. جو حاوی آهن و منیزیم فراوانی در خود است. برای صبحانه نان جو و یا کرنفلکس بسیار عالی است.

جو: خوردن یک کاسه جو در صبح کمک خوبی برای سیری طولانی مدت شما در طی روز خواهد بود. زنها نسبت به مردها استعداد بیشتری در ذخیره چربی در رانها، دارند، زیرا هورمون استروژن در آنها چربیهای زیرپوستی را افزایش میدهد. هر چه رنگ روغن زیتون شما سبزتر باشد معنیاش این است که حاوی آنتی اکسیدانهای بیشتری است. این روغن حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده مونو است که میزان کلسترول بد LDL را کاهش داده و تأثیری روی کلسترول خوب HDL خون ندارد.

در بیماری اسهال، مشکلات کبدی، سوء هاضمه پس از جراحی، ایدز، بیماری سیلیاک و بسیاری بیماریهای دیگر از این روغن استفاده میکند. برای داشتن یک شکم سفت و محکم و یک کمر باریک و خوش تراش، از مواد غذایی حاوی فیبر در صبحانه، نهار و شام استفاده فرمایید. چرا که در طولانی مدت برای شما قابل ادامه و کاهش وزن شما مستمر نخواهد بود. تنها نکته جالب که در ادامه این مطلب خواهید دید این است که این رژیم تنها شامل آب و نوشیدنی ها می باشد و نوشیدن آنها به پاکسازی سموم داخل بدنتان کمک می کنند .

یوگا، مدیتیشن، حمامهای آرام کننده و تنفس عمیق به شما کمک میکنند، میزان کورتیزول بدنتان را کنترل نمایید. استرس: هنگامی که استرس پیدا میکنید، بدنتان کورتیزول بیشتری تولید میکند. همچنین به گفته این محققان افزایش کلسیم در بدن به واسطه مصرف لبنیات باعث کنترل ترشح هورمون چربی ساز بدن ( کورتیزول ) می شود. این دارو قادر است تا کلسترول بد یعنی LDL را کاهش داده و سطح کلسترول خوب یعنی HDL را بالا ببرد. فعالیت بدنی برای سلامت کلی، کاهش وزن و سطح کلسترول مهم است.

لذا با فعالیت بدنی و نیز اصلاح نسبی تغذیه خواهید توانست هر هفته 500 تا 1000 گرم از چربی خود را بسوزانید حتی بدون رژیم های سخت غذایی. در افرادی که به این شرایط مبتلا هستند، پانکراس قادر به تولید آنزیم های کافی برای روده ها به منظور گوارش غذا نیست. مقداری از این ویتامین در کبد ذخیره میشود که جوابگوی نیاز یک هفته بدن انسان میباشد. بیشتر چربیهایی که ما در ناحیه دور شکم ذخیره میکنیم، چربی احشایی نام دارد. رژیم غذایی پالئو تاکید زیادی بر مصرف غذاهای کامل مانند پروتئین بدون چربی، سبزیجات، میوه ها،مغزها و دانه ها دارد.

یک ترکیب مناسب دیگر که از آن می توان به عنوان یک وعده غذایی کامل نیز بهره برد، ترکیب ۱۰۰ گرم پنیر فتا، یک خیار خرد شده، یک قاشق غذا خوری ماست و ۱۰۰ گرم زیتون سیاه است. أنواع سالادها (البته که منظور من سالادهای بدون سس مایونز می باشد. برای این منظور فقط پوست چند سیبزمینی را بگیرید و داخل آنها را استفاده نکنید. روش مصرف برای داشتن شکم تخت : سعی کنید در تهیه غذاهایتان از گردو استفاده کنید. به سالادهایتان نیز گردو اضافه کنید. نتایج پژوهشهایی که در کانادا انجام شده نشان میدهد که کمبود برخی از مواد مغذی ضروری بدن باعث بروز چاقی و اضافه وزن میشود.

مطالعات انجام شده در دانشگاه تنسی آمریکا نشان داده است افرادی که روزانه 150 گرم ماست به همراه نهار خود مصرف می کنند، 81% بیشتر از سایر افراد موفق به کاهش دور کمر و صاف نمودن شکمشان شده اند. بنابراین، شما نیاز به چیزی دارید که استروژن مضر و اضافی را حذف کند و این مسأله تنها از راه افزایش مصرف فیبر (تا ۳۵ گرم به طور روزانه) امکانپذیر است. بنابراین، شما نیاز به چیزی دارید که استروژن مضر و اضافی را حذف کند و این مسأله تنها از راه افزایش مصرف فیبر(تا ۳۵ گرم به طور روزانه) امکانپذیر است.

طبق تحقیقی که روی افراد مبتلا به کبد چرب غیر الکلی صورت گرفته، مصرف روزانه عصاره دانه انگور به مدت سه ماه سبب بهبود عملکرد کبد در آنها میشود. ۵- با اجتناب از مصرف غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد، فرایند هضم غذا را بهبود بخشیده و به کاهش فشار خون کمک کنید. اگر کبد چرب پیشروی کند، التهاب و بافت فیبروز تشکیل می شود و عاملی برای ایجاد علائم جدی تر خواهد بود و اگر هیچ کاری برای بهبود کبد انجام نگردد ، بیمار اضافه وزن شدیدی پیدا می کند و کیفیت زندگی او به تدریج کاهش خواهد یافت .

مواد را داخل قابلمه ریخته نمک، فلفل و پودر کاری را به دلخواه اضافه کنید. این متخصص تغذیه اضافه کرد: فولات موجود در نعناع برای کسانی که فقر آهن دارند، میتواند مفید باشد. این ترکیب می تواند به عنوان یک نوشیدنی تقویتی و همچنین چربی سوز عالی برای زمان پس از تمرین عمل کند. به دنبال پودر پروتئین کازئین باشید ، زیرا این مواد بدن با سرعت بیشتری هضم می شوند و جریان مداوم اسیدهای آمینه را برای مدت زمان طولانی تری تامین می کنند. این اسیدهای چرب مفید همیار لاغری و سلامت بدن هستند.

بدن برای تامین انرژی خود از اسیدهای چرب آزاد استفاده میکند و برای ذخیره کردن چربی از تریگلیسیرد استفاده میکند. چربی ها علاوه بر تامین انرژی نقش های عملکردی مهمی نیز دارند؛ برای مثال بعضی از ویتامین ها محلول در چربی هستند و با چربی ها جذب میشوند. ماهیچه های شما در ابتدا از طریق گلیکوژن ذخیره شده، انرژی مورد نیاز را تامین میکنند. آزمایش های معمول درخواست شده در این موارد شامل نمونه برداری، عکس برداری فراصوت، سی تی یا ام آرآی می باشد.

هر چه این هورمونها در ما بیشتر تولید شوند(حال چه به صورت طبیعی و چه در اثر مصرف برخی داروها)، مقاومت انسولین نیز افزایش مییابد. در واقع مواد غذایی سرشار از فیبر مثل میوه و سبزیجات نه تنها شما را لاغر میکنند بلکه باعث میشوند که شما لاغر بمانید. چرا که بیشتر از این مقدار باعث میشود در معرض خطر عدم تعادل قندخون قرار بگیرید و میزان چربیهای دور شکمتان افزایش یابد. تری گلیسیرید ها بعد از مصرف غذا مقدارشان در خون افزایش پیدا می کند از این جهت برای اندازه گیری آنها سفارش می شود فرد به طور متوسط ۱۲ ساعت ناشتا باشد در افراد سالم تزریق ورید هپارین سریعتر موجب رفع کدورت پلاسمای لیپمیک ( حاصل از تجمع چربی ها در خون بعد از صرف غذا ) می شود این امر به دلیل فعال ساختن لیپوپروتئین لیپاز می باشد چربی ها ی ذخیره ای تقریبا ۹۹% تری اسیل گلیسرول است .

دیدگاهتان را بنویسید