.::سایت اطلاع رسانی مبلغ::. – ایرانگردی

چشمه آبگرم حمام ( ۱ ) با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و حمام ( ۲ ) با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد در شرایطی که دمای محیط ۲۶ درجه سانتیگرادبوده اندازه گیری شده است جزءآبهای گرم(Homothermal ) محسوب می شوند . چشمه های آبگرم حمام نیز از دیگر جاذبه های توریستی است كه در محل روستای حمام در جنوب شرقی روستایی ایستی سو قرار گرفته است و یكی از این دو چشمه آبگرم در این روستا بنام چشمه آبگرم حمام ( 1 ) سرپوشیده بوده و دارای حوضچه ای طبیعی است و رسوبات گوگردی رشته ای به وضوح دیده می شود.

در روستای گوران جاذبه طبیعی به نام دربند گوران وجود دارد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس، استان چهارفصل کهگیلویه وبویراحمد در جنوب کشور با داشتن جاذبه های بکر و طبیعی گردشگری به عنوان یکی از استان های گردشگر پذیر ایران است چرا که شرایط اقلیمی و چهافصل بودن آن باعث شد تا سالانه میزبان تعدادزیادی از گردشگران داخلی و خارجی باشد. صبح که میشود خورشید پرندگان آواز خان را و آنها ما رو بیدار میکنند.تا بیدار میشویم بوی خوش نان و صبحانه منتظر ما هست و بعد تجدید قوا راهی میشویم تا به روستای چورت برسیم روستایی که مسیرش هم مانند دیگر قسمت های این سرزمین زیباست.

«آبگرم پهنلو» در شرقیترین قسمت سرعین قرار گرفته و آبی ترشمزه و رنگی مایل به سبز دارد. از آنجایی كه نقاشی های با ارزش بر دیوار تالار اصلی از زمان صفویه بر جای ماندهاند، امروزه تالار اصلی خود به عنوان موزه مورد بهره برداری قرار گرفته است.شاخه سوم از جوی شاهی پس از گذر از باغ بلبل یا باغ هشتبهشت وارد باغ چهلستون می شده و مورد استفاده آبیاری گیاهان باغ قرار می گرفته است. هرچه خوارق عادات و معجزات از وی بظهور میرسید انکارش میکردند، عاقبت الیسع علیه السلام را در نبوت خلف و وارث خود قرار داد و در تاریخ 880 ق.

خداوند او را برای تخویف پادشاه مذکور فرستاد و پس از مدت پانزده سال نبوت بطور عجیبی بسرای باقی انتقال یافت. برای انتهای غایت زمانیه و مکانیه مانند: اتموا الصیام الی اللیل؛ روزه را تا شب بپایان رسانید. و چنان شد که هرگاه از سرایی بوی نان یافتندی گفتندی مگر الیاس آنجا بوده است، و الیاس بخانهء گنده پیری اندر شد، و او را پسری بود نامش الیسع و مقعد بود و مبتلا، خدای تعالی بدعای الیاس او را درست گردانید، و این پیرزن او را به الیاس داد تا خدمت او همی کرد. ملک همه شهر را نتوانست هلاک کردن، الیاس را وزیر کرد و نیکو همی داشت و می بودند و هر دو خدای را همی پرستیدند، چون روزگار برآمد ملک پشیمان شد و باز بر سر بت پرستیدن شد و الیاس از او جدا شد، و مر خدای را عز و جل دعا کرد، و خدای گفت الیاس آسمان را فرمان بردار تو کردم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز سالها پیش کمال خجندی در بیتی گفته: «از بهشت خدای عز و جل تا به تبریز نیم فرسنگ است.» اما اگر او این روزها بود و بار دیگر می خواست شعری بسراید، بی شک نام تمام شهرهای آذربایجان را در زمره این شعر می گنجاند، چرا که بهار خداداد و مهمانان بهاری همه حکمی یکسان برای مردم مهربان آذربایجان دارند. همين اهميت، حساسيت و گستردگي باعث شده است تا اين منطقه با وجود خصوصيات مشترك جغرافيايي ، فرهنگي و تاريخي به سه استان آذربايجان شرقي ، غربي و اردبيل تقسيم شود. به علت ارزش هاي فرهنگي و تاريخي كه اين خانه دارد ، به ويژه پيوند آن با نهضت مشروطيت ، در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

در كتب تاريخي و جغرافيايي، از اين منطقه به نامهاي بوموسي، ابوموسي، بنموسي، بوموف، باباموسي و گپسبز نام برده شده است. قبل از سفر به این منطقه بهتون پیشنهاد میدیم که از اقامتگاه های سپنجا در مازندران دیدن کنید. همین حالا نیز اگر به دنبال دیدن جاهای دیدنی اصفهان باشید با پارک های بزرگ و دلگشایی در جای جای شهر مواجه می شوید. علاقهمندان توريسم طبيعي، مجموعهاي از پديدههاي طبيعي منحصر به فرد مانند كويرها، درياچههاي نمكي، درياچههاي كوهستاني آب شيرين، غارهاي طبيعي، آبشارها و سرابها، رودخانههاي بزرگ و كوچك، جزاير زيبا و ديدني، سواحل دريايي وسيع، كوهستانها و قلل مرتفع، جنگلهاي سرسبز و انبوه، دشتهاي وسيع، چشمههاي آب معدني، و حتي يخچالهاي طبيعي را در برابر دارند كه ميتوانند متناسب با ذوق و سليقه خود از آن بهره گيرند.

بزرگ دنبه شدن. دنبه آور شدن گوسفند. در برخی از تواریخ عرب نیز این نام آمده است. شغل غالب اهالی این شهرستان باغداری، کار در معدن ، دامداری ،کشاورزی، زنبور داری، مرغداری می باشد. در اقرب الموارد «الیک» مستقل آمده و معنی «بگیر» بمجموع «الیک» داده شده است. این معنی از خود الی نیست و از مجموع «الیک» است چنانکه صاحب اقرب الموارد «الیک» را جداگانه آورده. برادر خضر است و همراه او آب حیات خورده، از اینرو همیشه زنده است و چنانکه خدمت بَرّ به خضر مفوض است همچنین خدمت بحر به الیاس مقرر میباشد.

این چشمه به سمت روستاهای عباس آباد و اکبرآباد جریان دارد. شاه عباس صفوی مسجد شیخ لطف الله را برای یکی از علمای جبل عاملیِ (جبل عامل در لبنان) حکومتش احداث کرد. جرجانی در تعریفات (ص23) گوید: کنایه از قبض است زیرا وی ادریس (کذا) است و چون الیاس به عالم روحانی عروج کرد و قوای مزاجی او در عالم غیب مستهلک شد و در آنجا قبض گردید از اینرو از آن به قبض تعبیر کنند – انتهی. م. به آسمانها عروج کرد.

اين باد درفصل تابستان از ساعت 10 صبح تا 3 بعدازظهر بصورت نسيم دريا به خشكي و در بعد از ظهرها بصورت نسيم خشكي به دريا حركت مي نمايد. تا آخر. در مقام کوتاه کردن سخن گویند. هنگامی که آب در یک گودال در حال حرکت و روان، جمع می شود گومی نام می گیرد. 5- پهلوان جادی که هنگام فرار داود از حضور شاؤل بنزد داود رفت. اين باد، كه از فرشتگان سبز هميشه ماناي سرو باغ مي گذرد و بوي اين فرشتگان بهشتي را به سمت چهارطاق، محل حضور عنصر آتش (نور) ميبرد، پيام باد رحمت را از جنوب باغ، كه همان باد شمال ملكوتي است، به مكان حضور نور مي رساند.

یک پاسخ به “چشمه دیمه در کجاست؟ و دارای اکوسیستم های ویژه و و چشم اندازهای طبیعی و مرتعی و جنگلی و کوهستانی می باشد آبشارهای پر آب چون تنگ زندان زیبایی منطقه را دو چندان کرده است این منطقه دارای سه نوع آب و هوا است که به تبع آن جانورانی چون پلنگ ،خرس قهوه ای،سنجاب بلوطهای غرب ایران،کل،بز و کبک دری در این منطقه زندگی می کنند. این سازه از نوع بتونی دو قوسی متقارن با ارتفاع 67 متر و طول تاج 144 متر، توانایی ذخیره 44 میلیون متر مکعب آب را دارد.

کوه هفتاد قله با دوهزار و 686 متر، بلندترین نقطه و دشت شمالی با یک هزار و 677 متر ارتفاع از سطح دریا، پست ترین نقطه این منطقه است. تو بهتر دانی با این پسر، و بدو سپردش. گرت پایداری است در کارها / شود سهل، پیش تو دشوارها. در صحیفهء ملاکی نبی مسطور است که الیاس قبل از آمدن مسیح به این جهان آید، و خود مسیح فرموده است که یحیای تعمیددهنده همان ایلیا (الیاس) بود و باید دانست که الیاس صاحب کتاب نبود زیرا که بهیچ رو خبری در خصوص نویسندگی او بجز رساله ای که به یهورام پادشاه یهود نوشت نیست و الحق پیغمبری شجاع، غیور، امین و متعصب بود – انتهی.

و این پیرزن گفت این پسر مرا دیده ور کردی و مرا نان نیست که او را دهم. 1- رئیس زبولون آنگاه که قوم را در سینا اسم نویسی میکردند. برای تبیین که فاعلیت مجرور خود را میرساند و پس از چیزی آید که مفید حب یا بغض از قبیل فعل تعجب یا اسم تفضیل باشد مانند: رب السجن احب اِلَیَّ (قرآن 12/33)؛ خدایا زندان برای من پسندیده تر است. این اسم ترکیب «گو» بهمعنی گاو و گل است. 9 قرن قبل از میلاد در زمان آخاز (ظ: احاب) میزیست و بنی اسرائیل را براه راست و ترک بت پرستی دعوت میکرد ولی قوم دعوت وی را اجابت نمیکردند و به تعقیب و تعذیبش میپرداختند و از این رو اکثر اوقات را در صحاری و مغاره ها بسر میبرد.

در قرآن کریم (37 / 123 و 130) بصورتهای الیاس و الیاسین آمده و هر دو همین پیغمبر بنی اسرائیل است. مراد «الی» دوم در «اِلَیَّ» است که معنی «نزد» میدهد. این منطقه بهخاطر تابستان خوش آبوهوایی که دارد، به یکی از جاهای دیدنی ایران در تابستان تبدیل شده است. راه مالرو دارد. (از فرهنگ جغرافیایی ایران ج9). از فرهنگ جغرافیایی ایران ج9). دهی است از دهستان پایین ولایت بخش حومهء شهرستان تربت حیدریه در 20 هزارگزی جنوب باختری تربت حیدریه سر راه شوسهء عمومی مشهد به زاهدان. در جنوب شهرستان ساری و در بخش چهاردانگه و در حد فاصل مسیر روستاهای اروست و مال خواست، چشمه هایی مشاهده می شود که به باداب سورت مشهور اند.

نام پیغمبریست مشهور و او پسرزادهء سام بن نوح و عم خضر است. و الیاس از فرزندان هرون بن عمران بود و نسبت او الیاس فنخاص بن العازاربن هارون بن عمران(5) بود، و گروهی گفتند که زنی بود اندر بنی اسرائیل، بعل نام، ایشان او را پرستیدندی. 4- شخصی لاوی که یکی از اجداد سموئیل بود و الیهوو و ایلیئیل نیز خوانده شده است. 6- شخصی لاوی که دربان و آوازه خوان هیکل بود. از آثار تاریخی زیبا در طالقان می توان از آثار باقی مانده از قلعه های متعلق به زمان اسماعیلیان نام برد که در زمان حسن صباح (رئیس اسماعیلیان )برای مبارزه با حکومت سلجوقی ساخته شده بود .

محلهی باستانی سورو در تمامی کتابهای تاریخی قدیمی جایی برای خود دارد. برای توکید و آن زاید باشد مانند: «فاجعل افئدة من الناس تهوی الیهم (قرآن 14/37)، بفتح واو تهوی بنا بقرائتی ای تهواهم؛ پس دلهای برخی از مردم را چنان کن که ایشان را دوست دارند. سیزدهمین روزِ فروردین در برخی از کشورهای حوزه نوروز، روز طبیعت نامگذاری شده و از جمله تعطیلات رسمی است. در سال ۱۳۳۰ دو نشریه دیگر در اراک شامل هفته نامه ˈبیان الحقˈ و مجله ˈهدیˈ منتشر شد که اولی ضمن دفاع از حکومت ملی، بیشتر در اندیشه گسترش مبانی اسلام در میان مردم بود و نشریه هدی هم در اساس به امورسیاسی نمیپرداخت و محتوای آن پند و اندرز و ارشاد مردم به خیر و صلاح بود.

دیدگاهتان را بنویسید