روش خواندن، انواع و علائم اختصاری – فرادرس – مجله

نتیجه این آزمایش نشان می دهد که رژیم غذائی پر چربی با چربی اشباع شده نظیر چربی کره یا سایر چربی های اشباع شده مقدار چربی خون را افزایش می دهد ولی دو رژیم دیگر یعنی رژیم کم چربی و رژیمی که دارای چربی اشباع نشده با یک اتصال مضاعف بوده، مقدار کلسترول کاهش یافته است و در حقیقت از جهاتی رژیم غذائی با چربی اشباع نشده با یک اتصال مضاعف بهتر از رژیم غذائی کم چربی نتیجه داده است. بر خلاف آن کره های گیاهی ( مارگارین) حاوی استانول ( Stanol ) باعث کاهش LDL می شود . روش تهیه:برای شروع، قرص کافور را بشکنید و آن را به کرم ویکس، الکل و جوش شیرین اضافه کنید.

۱- انجام ورزش به صورت منظم، حداقل هفته ای سه روز، در کنترل وزن و متعادل نگه داشتن چربی ها خون اثر واضحی دارد. نشان داده است که گیاه “مرزه ” با نام علمی “ساتورجاخوزستانیکا” اگر درست مصرف شود مصرف این نوع گیاه مانند داروهای شیمیایی میزان چربی خون را در بدن انسان کاهش داده و اثرات بسیار مطلوبی در این زمینه دارد . تحقیقات بسیار زیادی در زمینه چربی و قلب و رژیم غذایی وجود دارد که میتوان به راحتی آنها را بررسی کرد ومطالعاتی را انتخاب کرد که از نتیجه گیری خاص خود حمایت می کنند. در این بازنگری نقش گیاهان دارویی رایج در پیشگیری و کاهش چربی خون بالا و احتمال سمیت و تداخلات دارویی آنها بررسی می شود.

اثرشان مانند چربی های اشباع شده نیست و مستقیما چربی خون را افزایش نمی دهند؛ به علاوه چربی های اشباع نشده موجود در ماهی نه تنها خطر انسداد عروق را کاهش می دهد، بلکه به رقیق شدن خون کمک می کنند. به طور مثال “جو” با کاستن ذخایر اسیدهای صفراوی در روده ها سبب کاهش چربی خون می شود، یا آنتی اکسیدان ها با به دام انداختن LDL های اکسید شده به تنظیم چربی خون کمک می کنند. یکی از بهترین داروهای گیاهی برای لاغری شکم به شمار می رود که بسیاری از افرادی که به دنبال لاغر کردن و کاهش وزن هستند می توانند از این محصول استفاده کنند.

بادام زمینی و کره آن، منبع خوب و با صرفه ای از پروتئین هستند و بیشتر ویتامین ها و املاحی را که به سختی بدست می آیند، تامین می کنند که این ویتامین ها و املاح شامل اسید فولیک، ویتامینE ، مس، سلنیوم، منیزیم، روی و همچنین رنگدانه های گیاهی و فیبر خوراکی می باشند. این میوه دارای مقادیر زیادی ویتامین ث است که میتواند در نقش چربی سوز به کار رود. این ماده معدنی در تنظیم فعالیّت سلولها و رشد بدن نقش دارد. این ماده بخشی از هر سلول بدن را تشکیل می دهد و اعمال بسیار حیاتی دارد.

پیاده روی با تردمیل با سرعت متوسط 60 دقیقه در روز می تواند به شما در سوزاندن 1000 کالری کمک کند. بهترین ورزش پیاده روی ، دوچرخه سواری و شنا است. نمونه ی بارز آنها جعفری است که اگر دو قاشق مرباخوری پُر جعفری خشک شده را در یک فنجان آب جوش بریزید و بنوشید، اثر آن را خواهید دید. در مطالعه دیگری هم نشان داده شد که مصرف میوههای مغزدار مثل بادام با این که خودشان حاوی چربی هستند ولی چون چربی آنها از نوع چربی غیر اشباع است، باعث کاهش میزان کلسترول بد یا LDL شده، در نتیجه خطر بیماریهای قلبی را کاهش میدهند.

مصرف غذا و ورزش شرکتکنندگان در طول مطالعه بهدقت پایش و ثبت شد. بیش از 20 مطالعه ثابت کرده است که رژیم غذایی که حاوی مقادیر اندکی کربوهیدرات باشد 2 الی 3 برابر بیشتر از رژیم بدون چربی به کاهش وزن کمک می کند. ماست توانایی کمک به شما در کاهش چربی هایی که بدن شما تلاش برای جذب ان می کند دارد. با وجود اینکه برخی تحقیقات، مصرف نوشابه های رژیمی را برای آن دسته از افراد که به نوشیدن نوشابه های پر از شکر عادت دارند توصیه میکنند٬ اما تحقیقاتی نیز وجود دارد که نشان داده نوشیدن نوشابه های رژیمی باعث اضافه وزن می شود.

علاوه بر کلسـترولی که خود بدن می سـازد ، درصدکمی از آن را هم از غذاها دریافت می کند. این شرایط واگیردار است و شستشوی چشم ها با آب کمکی به بهبود آن نکرده و باید به پزشک مراجعه کنید. نتایج تحقیقات نشان داد که عسل حاوی مقادیر زیادی آنتیاکسیدان است و مانند اسفناج، سیب، پرتقال و توت فرنگی میتواند با رادیکالهای آزاد تولید شده در بدن که به سلولها آسیب میرساند مبارزه کند. سیب، جو، هویج، سیر، گریپ فروت، سبوس، لوبیای سویا، گردو و بادام می باشد.

این حالت رسوب چربی و ایجاد پلاک در دیواره رگ ، نهایتا منجر به باریک شدن آن و اختلال در جریان خون می شود. به صورت کلی گوشت های سفید اعم از گوشت مرغ ، ماهی ، بوقلمون و میگو برای دستیابی به این هدف بسیار مناسب هستند اما سینه مرغ به دلیل اینکه پروتیین فراوان داشته و این پروتیین خالص است و مستقیما باعث ساخته شدن عضله میشود برای تمرینات بدنسازی و تشکیل سیکس پک بسیار مناسب بوده و در اغلب رژیم های غذاییی که برای این کار پیشنهاد میشود گوشت مرغ به خصوص سینه آن در جایگاه نخست قرار دارد البته یادتان باشد باید این ماده غذایی را به صورت اپز و با کمی نمک و فلفل مصرف کنید و سرخ کرده ان باعث میشود چربی زیادی وارد بدن شده و نتیجه تمرینات شما را بیهوده و بی ثمر نماید .

در گزارش نهائی آزمایش خود، محقق نتیجه گیری کرده است که برای اشخاص ممکن است مدارا کردن با رژیم غذائی با چربی اشباع نشده با یک اتصاف مضاعف آسان تر باشد یعنی راحت تر بتوانند غذاهائی که دارای چربی تک اشباعی از قبیل روغن زیتون، گردو، بادام، کافشه یا بادام زمینی هستند با میل بخورند تا این که در غذاهای آنها مقدار چربی به طور کلی خیلی محدود و کم باشد و در عین حال این رژیم که دارای چربی چند اشباعی است از نظر کاهش کلسترول و جهات دیگر نیز مفید خواهد بود البته به شرطی که وزن بدن اضافه نشود و سیستم سوخت و ساز بدن سالم باشد و چون بنیان اصلی انرژی بدن، بر سوخت و ساز چربی استوار است، سلول ها برای این که بتوانند به طور طبیعی و نرمال فعالیت داشته باشند احتیاج به چربی های اشباع نشده با چند اتصال مضاعف و چربی های زنده غنی از الکترون های حیاتی دارند که در اکثر روغن هائی که از دانه های گیاهان بدون تصفیه شیمیائی (کُلدپرس) مانند تخم بذر کتان، گردو، بادام، گلرنگ، کنجد، آفتابگردان به مقدار فراوان وجود دارد چربی های اشباع نشده با چند اتصال مضاعف مشتاقانه پروتئین ها و اکسیژن را جذب کرده، در کل سیستم بدن وارد می کند.

در این بررسی ۲۵ مرد ۱۸ تا ۶۸ ساله به مدت پنج هفته آزمایش شدند و در این مدت هر یک از آنها روزانه ۴ قاشق غذاخوری عسل که در یک لیوان آب حل شده بود، خوردند و پس از پایان پنج هفته مشخص شد که سطح آنتی اکسیدانها در خون این افراد نسبت به پیش بالاتر رفته و میزان کلسترول آنها کمتر آمده است. این عمل در یک مرکز درمانی انجام خواهد شد. ۲ – طبخ انواع غذاها به شكل آب پز، بخارپز یا در ماكروویو بدون نیاز به سرخ كردن صورتگیرد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که افرادی که یک وعده غذایی را با کره بادام زمینی مصرف می کنند، قند خون کمتری نسبت به همان وعده غذایی بدون آن دارند. به علاوه روغن هائی امثال گردو، تخم کتان، کنجد و غیره از روغن های بسیار مفید و بهداشتی است (منظور از بهداشتی بودن مصرف این روغن ها برای بهداشت بدن است) زیرا دارای مقدار زیاد اسیدهای چرب اساسی و ضروری بدن و اسیدهای چرب امگا۳ و امگا۶ می باشد این روغن نه فقط از نظر اسیدهای چرب اساسی و ضروری خیلی غنی است و مقدار اسید چرب امگا۳ آن حتی از روغن ماهی هم بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید